Accés obert a la producció científica: Diposita el teu treball

L'objectiu d'aquesta guia és donar suport als investigadors en la publicació en accés obert i els compliments dels mandats, Llei de la ciència i Horitzó 2020.

On dipositar en accés obert a la UdL?

Repositori Obert UdL

• Articles i altres materials de recerca. Dipositeu articles publicats en revistes científiques a la col·lecció Recerca del Repositori Obert UdL.
  • Continguts docents. Dipositeu els materials didàctics que feu servir a les assignatures de la UdL a UdL OpenCourseWare, accessibles també des de la col·lecció Docència del Repositori.
  • Tesis doctorals. Dipositeu les tesis doctorals a la col·lecció Recerca del Repositori i a  TDX
  • Treballs de l'estudiantat. Dipositeu els treballs de final de grau i de màster a la col·lecció Treballs de l'estudiantat UdL del Repositori Obert UdL i a Recercat.

Repositori Obert de la UdL

El Repositori recull, gestiona, difon i preserva les publicacions en format digital i en accés obert derivades de l'activitat acadèmica i investigadora de la UdL, les publicacions institucionals i altres materials de la comunitat universitària.

El Repositori:

• Subministra i recol·lecta documents a altres repositoris i recol·lectors de la recerca, com OpenAIRERECERCAT, TDX, BASE, Recolecta, el Portal de la Recerca de Catalunya
  • Embarga documents. Els usuaris disposen de les dades del document però no poden consultar-lo ni descarregar-lo fins passada la data d'embargament.
  • Preserva i garanteix l'accessibilitat futura i la preservació dels documents digitals generats per la institució.
  • Indexa i descobreix. El repositori promou i difon a través del programari i protocols que els documents estiguin indexats a Google, Google Acadèmic, Yahoo, Bing, etc.

Beneficis de publicar en els repositoris institucionals

Com ho heu de fer en el cas dels articles?

Per dipositar un article al Repositori Obert de la UdL cal fer-ho via GREC.​

Com ho heu de fer un cop l'article s'ha publicat?

• Introduïu les dades de la vostra publicació al GREC​ i adjunteu la versió final de l'autor postprint.
  • El dipòsit ha de ser immediat quan l'article s'ha publicat.
  • La biblioteca ho dispositarà al Repositori Obert de la UdL, respectant les polítiques editorials, encara que se n'hagi de restringir temporalment l'accés públic al text complet.
  • ​És visualitzarà al Portal de Recerca de Catalunya

Quina versió de l'article heu de dipositar?

• La darrera versió de l'article que heu enviat després del procés de peer review, sense les marques de l'editorial. Aquesta versió rep noms diferents: postprint author's final draft, accepted author manuscrit, accepted version, postprint, etc.

Com ho heu de fer amb altres documents?

Contacteu amb el Servei de Biblioteca i Documentació a través de l'adreça repositori@udl.cat

Versions dels articles científics i accés obert