Skip to Main Content

Metodologies d'organització de tasques

Què són les metodologies d'organització de tasques?

Les metodologies d'organització de tasques tenen com a objectiu ajudar a organitzar-nos de manera eficaç i senzilla per fer totes les tasques que hem de completar, ja sigui en el pla acadèmic, personal o professional, i ens permeten planificar, ordenar i prioritzar la nostra feina pendent i, en definitiva, evitar ajornar la feina no acabada.

Els sistemes de gestió tradicionals es basen en l'assignació de prioritats a cadascuna de les activitats pendents de realització. La dificultat d'aquesta assignació és que, generalment, aquesta assignació es fa en funció de la seva urgència, no de la seva importància: si assignem prioritats a l'activitat més urgent, les activitats menys urgents acaben relegades, i fins que no es produeix una crisi, no esdevenen urgents.

D'aquesta manera, estem sempre actuant en situació d'emergència: Tenim sempre moltes activitats urgents a fer i l'aclaparadora sensació de no tenir temps suficient per finalitzar totes les activitats.

Per trencar aquesta dinàmica, cal analitzar les nostres activitats per establir quines són les activitats en què cal avançar. La majoria de les crisis ocorren perquè, al seu moment, vam decidir que alguna activitat no era prioritari.

Mètodes proposats

Un mètode per gestionar les nostres activitats és el mètode GTD i la tècnica Pomodoro, centrada més en l'execució de tasques d'una llista (que es podria obtenir a partir de l'aplicació del mètode GTD). Així mateix, els mapes conceptuals esdevenen una altra poderosa eina de visualització i planificació de continguts.

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons