ORCID: ORCID

A tenir en compte

La Universitat de Lleida recomana que tot el PDI disposi d'aquest identificador, ja que serà necessari per participar en convocatòries de recerca, sol·licituds de trams, ajudes de l'AGAUR, etc.

ORCID i el Portal de la Recerca de Catalunya

L’adhesió a ORCID per part de les universitats catalanes facilitarà la visualització de la producció dels investigadors en el Portal de la Recerca de Catalunya, una iniciativa de la Direcció General de Recerca, en la qual CBUC i CESCA treballen conjuntament amb les universitats participants. Aquest portal permetrà la consulta conjunta de la recerca generada en aquestes universitats.

El Portal de la Recerca de Catalunya recol·lectarà la producció de recerca dels sistemes d’informació científica de les universitats catalanes per donar una visibilitat conjunta de les institucions que fan recerca, dels seus investigadors i de la seva producció científica.

Biblioguies relacionades

Què és ORCID?

ORCID (Open Researcher and Contributor ID). Proporciona un identificador únic i permanent per a cada investigador, per tal d'evitar errors i duplicitats en els noms dels autors, a l'hora d'identificar la seva producció científica.

Aquest número, que és acceptat a nivell internacional, impedeix les confusions dels noms personals i afavoreix la recuperació més completa de la producció atribuïble a un únic autor.

Permet enllaçar altres perfils personals (Researcher ID, Scopus ID, My Citations Google Scholar, etc.) L'ORCID és necessari en el registre de l'apliació del GREC (gestió de la recerca) i pel futur Portal de Recerca de Catalunya.

Objectiu d'ORCID

Contacte i ajuda

Si necessiteu ajuda per crear-vos el vostre perfil a ORCID no dubteu a posar-vos en contacte amb la vostra biblioteca de campus.