Deconstruïnt la construcció: un tast d'arquitectura: Creant Estructures

Álvaro Siza y la arquitectura universitaria

"... M’interessa la fragmentació com una reacció davant la complexitat del programa, per oposició a la proposta d’un sistema autosuficient."

(Luis Carratalá. Arquitecte)

... L’eliminació del que és superficial.

... La valoració del que és essencial.

(Antonio Escario. Arquitecte)

... la tradició és una desafiament a la innovació.

(Álvaro Siza. Arquitecte)

El Gros de l'obra : uns apunts de construcció

El gros de l’obra és el conjunt d’elements i materials que constitueixen la part majoritària de la construcció.

"...s’excavarà fins a trobar terreny ferm, si és possible arribar-hi, enfonsant-s’hi tot el que sigui necessari i proporcionadament a la mida de la construcció, però fent que el fonaments tinguin un gruix més gran que el de les parets que s’aixecaran d’ells (...)"

(Vitruvi. Fonaments fortificacions romanes)

Campus : 10 anys d'arquitectura universitària a Catalunya

"El creixement universitari dels anys 60 i 70 van obligar a fer moltes improvisacions i a aportar solucions poc interessant des del punt de vista constructiu, amb el resultat, moltes vegades, d’un amuntegament de peces sobre el terreny sense una visió de conjunt i sense cap ànim de crear espais de relació i de comunicació."

(Joan Albaigés i Riera)