Competències informacionals (curs 2018-19)

El treball acadèmic

Una vegada has seleccionat i avaluat tota la informació que necessites per elaborar el teu treball acadèmic, n'has de planificar la redacció i presentació. Pot ser que hagi de ser un treball per escrit, una presentació oral, un pòster, etc. En qualsevol cas, has de seguir les directrius del teu professor, tutor o facultat.

Tingues present que has d'organitzar bé la informació i redactar amb correcció, utilitzant un llenguatge clar i directe.

Pots consultar:

• Manuals d'estil que trobaràs a la Biblioteca
  • Argumenta. Una web elaborada per 8 universitats catalanes que t'ofereix pautes per produïr tota mena de textos orals i escrits formals propis de l'àmbit universitari i assolir un grau òptim de competència en qualsevol situació comunicativa.

La lògica i la persuasió

Segurament, t'interessa que la qualitat de la teva recerca quedi ben demostrada, aleshores has d'utilitzar la lògica i la persuasió:

Lògica

La lògica és una qualitat que s'aprecia en un treball quan totes les parts són necessàries i encaixen amb naturalitat entre elles. Aquesta qualitat s'aconsegueix mitjançant:

• La consistència: quan tots els conceptes importants estan ben definits i s'utilitzen sense contradiccions ni incoherències al llarg de tot el treball.
  • La connectivitat: quan totes les parts d'un treball són clarament necessàries i estan ben connectades entre elles.

Persuasió

La persuasió és un conjunt d'elements que reforcen la qualitat del treball i s'aconsegueix mitjançant:

• La qualitat formal: ortografia, bibliografia, tipografia, paginació, numeració, coherència estètica, etc.
  • La visualització de la informació: tractament gràfic o visual de la informació mitjançant l'ús de gràfics, diagrames, mapes, taules, imatges, etc.

Model circular

logica+persuasion en trabajos académicos