Recursos per al Treball Final de Grau (TFG) i de Màster (TFM)

Comenceu fent una llista

Feu una llista per fer un seguiment de les paraules clau relacionades amb el vostre tema. Manteniu-la amb vosaltres mentre feu la vostra investigació.

Quins tipus de termes podeu utilitzar?

Identificar i seleccionar la terminologia no acaba amb la tria d'una frase incial, sinó que és quelcom que es va millorant i enriquint al llarg del procés de cerca

Font: MARTÍNEZ, L.J. (2013). Cómo buscar y usar información científica, guía para estudiantes universitarios

Exemple

Frase resum Resultats empresarials de les TIC en la gestió del coneixement
Paraules clau Resultats empresarials, TIC, gestió del coneixement
Termes alternatius
  • Rendiment, productivitat, eficiència, generació de valor, creació de valor
  • Informàtica, noves tecnologies, tecnologies de la informació i la comunicació
  • Actius intangibles, capital intel·lectual
Termes més generals
  • Administració d'empreses, organitzacions, empreses
  • Innovació
  • Formació, coneixement, informació
Termes més específics
  • Beneficis, balanços
  • Bases de dades, gestió de la informació
  • Coneixement tàcit
Termes relacionats complementaris

Avantatge competitiu, competitivitat, avaluació, indicadors,

anàlisi de resultats

Les paraules clau

ImatgeLes paraules clau que utilitzeu poden tenir un profund impacte en els resultats de la vostre investigació. L'ús de les paraules "correctes" accelerarà el procés d'investigació, mentre que les paraules "errònies" poden donar lloc a un munt de temps perdut.

Si les paraules clau seleccionades inicialment no us donen els resultats que necessiteu, proveu les altres de la vostra llista. Tot i l'atenció en l'elecció de les paraules clau, les que heu triat poden no coincidir amb les utilitzades en els recursos que consulteu.

By: Flazingo Photos

Identificar les paraules clau

Abans de començar a cercar informació en recursos en paper o en línia, cal identificar paraules clau o conceptes relacionats amb el vostre tema. Podeu triar aquestes paraules buscant:

• la vostra pregunta inicial d'investigació,
  • a enciclopèdies i altres articles que vau utilitzar mentre fèieu la investigacions de fons,
  • o a bibliografies trobades al final de llibres i articles.