Recursos per al Treball Final de Grau (TFG) i de Màster (TFM)

Què és la "literatura grisa"?

"Conjunt de documents de tiratge limitat i circulació restringida que no es poden obtenir a través dels canals habituals de venda" ; (Termcat)

Pot incloure:

• Les tesis doctorals i les dissertacions
  • Les ponències i les actes de congressos
  • Els informes d'investigació
  • Els documents del govern

Tesis doctorals

Les ponències i les actes de congressos

Aquests tipus de documents acostumen a ser difícils de localitzar:

• Poden estar publicats en diferents formes - com a llibre, com a article de revista, o com a resums -
  • Acostumen a trigar anys en publicar-se
  • No es publiquen tots els treballs presentats
  • Alguns treballs acostumen a estar dipositats en repositoris.

Repositoris

Als repositoris trobareu, en format digital i en accés obert, materials derivats de la producció científica d'una institució (universitat, centre d'investigació, etc.).

El seu objectiu és facilitar l'accés a la comunitat científica internacional als resultats de la recerca realitzada pels seus membres i augmentar la visibilitat de la producció científica de la institució. També contribueix a la preservació dels documents digitals dipositats al repositori.

Els repositoris institucionals acostumen a incloure articles científics, ponències, comunicacions a congressos i materials docents dels professors i investigadors, i treballs de l'estudiantat (tesis, TFG, TFM).