Recursos per al Treball Final de Grau (TFG) i de Màster (TFM)

Què és la normativa tècnica?

Les normes o estàndards són documents que recullen especificacions tècniques d'aplicació voluntària pel desenvolupament d'una activitat industrial, econòmica, etc. en condicions d'adequada homogeneïtat, compatibilitat, seguretat i qualitat per tots els afectats: empreses, professionals i consumidors.

Font: MARTÍNEZ, L.J. (2013). Cómo buscar y usar información científica, guía para estudiantes universitarios

Bases de dades per localitzar normes

Accediu al text complet de les normes UNE vigents via Internet així com també la referència de les normes anul·lades i substituïdes.

Què són les patents?

Són documents que descriuen invencions tècniques, consistents en productes i procediments susceptibles de reproducció i reiteració amb fins industrials. A canvi de donar a conèixer públicament el seu invent, l'Estat reconeix al seu autor el dret a impedir que altres l'explotin durant una sèrie d'anys (normalment, vint). Per tant, a més de ser un document científic, la patent és un títol de propietat d'un be intangible, propietat industrial. Les patents se sol·liciten a les oficines nacionals de patents o, a través d'aquestes, a l'Oficina Europea de Patents (EPO).

Patents