Recomanacions per al nom i filiació dels autors

Introducció

Les publicacions científiques són l'element que permet visibilitzar millor l'activitat i la producció científica dels investigadors de la Universitat. La falta de normalització del nom i cognoms dels investigadors i de la seva filiació en la signatura de les publicacions disminueix la visibilitat.

Amb aquestes recomanacions es pretén que:

• La Universitat aparegui sempre citada i amb la mateixa forma per tal que les bases de dades bibliogràfiques la recullin i la comptabilitzin com a una única institució.
  • L'autor/investigador hauria de triar una forma de signatura que l'identifiqui clarament i el distingeixi dels altres, per tal que les bases de dades bibliogràfiques el recullin i el comptabilitzin com un únic autor.

Es recomana signar sempre totes les publicacions o contribucions científiques amb el nom normalitzat de l'autor o autors i, tot seguit, incloure-hi sempre la filiació institucional.

Filiació institucional

Per tal de citar correctament el lloc que els investigadors ocupen a la UdL, es recomana d'incloure en la filiació institucional els tres elements següents:

1. Nom de la Universitat

Tot i que molts investigadors consideren que la traducció a l’anglès del nom de la institució afavoreix la seva visibilitat internacional, s’ha detectat que aquesta pràctica dificulta la recuperació de la producció científica per la diversitat de formes sota les quals es troba.

Per tant, es recomana emprar el nom normalitzat en català. Així, a l’hora de signar la forma recomanda és:

• Universitat de Lleida
  • Universitat de Lleida (UdL)
  • Univ. de Lleida
  • Univ. de Lleida (UdL)

No es recomana utilitzar únicament l’acrònim UdL per signar, atès que pot crear confusions amb altres institucions. Si es vol posar es pot fer sempre després del nom de la universitat i entre parèntesi.

2. Unitats estructurals (instituts, centres, departaments, etc.)

A més de la unitat o unitats estructurals que l'autor vulgui fer constar a la filiació, sempre ha d'incloure a continuació la mencio de la Universitat, així com l'adreça postal de la unitat que consideri pertinent (grup de recerca, departament, institut, ...). S’ha de fer servir sempre el nom normalitzat i acceptat per la institució dels instituts, centres, departaments, etc.

Aquest nom sí que es pot traduir, per exemple:

Departament de Ciència Animal, Universitat de Lleida

Department of Animal Science, Univ. de Lleida

Institut Politècnic d’Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES), Universitat de Lleida (UdL)

Polytechnic Institute of Research and Innovation in Sustainability (INSPIRES), Univ. de Lleida (UdL)

En els casos en què es necessiti indicar més d’una unitat estructural, es recomana seguir aquest ordre i separar amb comes:

1. Grup de recerca
  2. Departament
  3. Institut/centre de recerca
  4. Laboratori de recerca
  5. Càtedra
  6. Unitat/servei