Condicions d'accés als llibres-e: Proquest Ebook Central

Plataforma Ebook Central

Plataforma que dóna accés a llibres electrònics multidisciplinaris.

Registrar-se i obtenir compte d'usuari

És necessari crear-se un compte per poder copiar, imprimir, escriure notes i descarregar el llibre per un període d’una setmana per poder consultar-lo sense connexió a Internet.

Iniciar sesión” i després “Únase a Ebook Central” i omplir el formulari

Visualització en línia

Si seleccionem l'opció de Visualitzar en línia, tenim:

Opcions de la Visualització en línea

Des d'aquesta opció es pot accedir a:

• Descarregar el llibre sencer.
  • Afegir-ho a la prestatgeria
  • Obtenir la cita bibliogràfica del document

També proporciona informació sobre els permisos tant de lectura en línia com la descarrega:

• Total de pàgines que es poden imprimir / copiar
  • Els dies que es pot tenir descarregat el document

Des d'aquesta opció accedireu a la taula de continguts del llibre, clicant damunt d'un apartat anireu directament al contingut.

Hi ha una casella de cerca, on podeu escriure un terme i la cerca es realitzarà dins del contingut del document.

L'opció d'Anotacions només està disponible si esteu registrats.

Opció per a fer cerques

1. Descarregar tot el document (ordinador, tauleta, telèfon)

2. Descarregar un capítol

3. Opció per a copiar una o més pàgines

4. Opció d'imprimir

5. Afegir el llibre a l'estanteria

6. Compartir enllaç al document

7. Crear la cita bibliogràfica del document

8. Subratllar

9. Afegir notes

10. Afegir marcador

11. Zoom allunyar

12. Zoom apropar

13. Opcions per ajustar la pàgina

14. Indicar de la pàgina on s'està i fletxes per avançar o retrocedir

Trobem l'opció d'imprimir a la barra d'eines.

Per a imprimir ens demana si volem imprimir la pàgina actual, un interval de pàgines o un capítol. El format és PDF, també ens indica quin és el màxim de pàgines que està permès imprimir (varia segons el llibre i l'editor)

Tutorial: Com descarregar un llibre-e a un dispositiu mòbil

Font: Biblioteca de Ingeniería. Universidad de Sevilla

Accés

Des de qualsevol ordinador connectat a la xarxa de la UdL o des de fora del campus configurant el servidor intermedi en el vostre navegador.

Els llibres es troben catalogats i disponibles al catàleg de Biblioteca i Documentació

Prémer: Disponible en línia

És podria donar el cas que us haguéssiu d'identificar, només heu d'obrir el desplegable i seleccionar Universitat de Lleida i a continuació clicar en Continue i ja accedireu al llibre que heu seleccionat.

Informació del llibre-e

Una vegada tenim el llibre seleccionat veurem les seves característiques, perquè s'activin algunes funcions haurem d'iniciar la sessió amb el nostre nom d'usuari.

1
  • La disponibilitat d'aquest títol, és a dir, si és multiusuari, si és d'1 o 3 usuaris.
2
  • El nombre de pàgines disponibles per a copiar o imprimir (depèn de l'editor)
3
  • Taula de continguts
4
  • Informació bibliogràfica del document
5
  • Llegir en línia (sense necessitat d'identificar-nos)
  • Descarregar per a ser visualitzat sense connexió a Internet.
  • Descarregar un capítol
  • Guardar a la teva prestatgeria.
  • Compartir el vincle d'aquest llibre.
  • Citar el llibre: Format APA, MLA, Chicago, Harvard i exportar a RefWorks, EndNote

Descarregar el document

• Permet la descàrrega del llibre sencer o capítols a l'ordinador o portàtil i també a dispositius mòbils.
  • Prèviament hem de tenir un compte a Ebook Central. Anar a “Iniciar sesión”. La primera vegada requereix la creació d'un compte però després només caldrà accedir amb el nom d'usuari i contrasenya.
  • Caldrà tornar a la pestanya de “descargar” i s'obrirà una finestra on ens demanarà quina opció de descàrrega volem:
    • Descarregar una pàgina o un rang de pàgines en format PDF: El nombre de pàgines és variable d'un llibre a un altre.
    • Descarregar el llibre complet com un préstec: Per a poder descarregar-vos el llibre caldrà tenir instal·lat el programa “Adobe Digital Editionso el "Bluefire Reader". El nombre de dies de préstec depèn de l'editor i de la llicència
  • Durant els dies que el llibre estarà en préstec un altre usuari no podrà accedir al document. Donarà un missatge indicant que està ocupat i la data de retorn: “This title is currently out and due be returned on may 16, 2018”

En el moment de la descàrrega ens demanarà sí volem obrir l'arxiu o guardar-lo. Ens descarregarà un arxiu amb l'extensió .acsm.

Més informació dels passos que heu de seguir per descarregar un llibre (Proquest)

Per a transferir documents a un dispositiu iOS (iPhone, iPod Touch, iPad)

1. Descarregueu una aplicació de lectura compatible (com Bluefire Reader) des de l'App Store del vostre dispositiu iOS.
  2. Connecteu el dispositiu al vostre ordinador, obriu iTunes i sincronitzeu el dispositiu.
  3. Premeu la pestanya Aplic. I desplaceu-vos a sota per Compartir Archivos.
  4. Premeu Añadir, anant a la carpeta Digital Editions, i seleccioneu els arxius PDF dels documents que voleu transferir. Assegureu-vos de no seleccionar els arxius .acsm.
  5. Torneu a sincronitzar el dispositiu.

Ara ja podreu llegir el document al vostre dispositiu iOS.

Per a transferir documents a un lector electrònic

1. Connecteu el dispositiu compatible al vostre ordinador i inicieu Adobe Digital Editions. Possiblement us demani crear o introduir el vostre ID d'Adobe.
  2. Adobe Digital Editions detecta automàticament el dispositiu i pot oferir autoritzar el dispositiu amb el vostre ID d'Adobe.
  3. El dispositiu apareix ara com una nova prestatgeria de la biblioteca. Arrossegueu i deixeu anar el document que voleu transferir.

Per a més informació podeu consultar la biblioguia elaborada per Proquest.