Condicions d'accés als llibres-e: eLibrary

Plataforma eLibrary

Plataforma que dóna accés a llibres electrònics de l'àmbit de ciències de la salut

Visualització en línia

Informació que trobem en visualitzar el document:

1. Índex de continguts.
  2. Notas: Des d'aquest apartat podeu localitzar les notes que heu afegit al llibre.
  3. Marcadores: Des d'aquest apartat podeu localitzar les pàgines que heu marcat.
  4. Destacados: Des d'aquest apartat podeu localitzar la informació que heu subratllat.
  5. Opció a fer cerques en l'índex.
  6. Indica la pàgina del llibre on esteu.

Registrar-se i obtenir compte d'usuari

Avantatges de crear-vos un compte:

• Crear la vostra prestatgeria amb els llibres que us interessin.
  • Treballar dins del llibre:
    • Subratllar
    • Fer anotacions
    • Marcar pàgines
    • Guardar imatges

Instruccions per al registre:

1. Ens indica que estem connectats via Universitat de Lleida
  2. Clicar a Acceder per a poder registrar-vos
  3. Clicar a l'opció Registrarse i omplir el formulari (podeu utilitzar qualsevol compte de correu-e), per a realitzar aquest pas heu d'estar connectats a un ordinador de la xarxa UdL (el reconeixement és via IP)

Opció: Libreria

Per a poder crear la vostra pròpia Libreria (prestatgeria) us heu de crear un compte d'usuari. Un cop us heu de registrar els passos a seguir són:

1. Clicar a Libreria.
  2. Per a crear una Prestatgeria heu de clicar a Añadir estanteria.
  3. Escriviu el nom de la prestatgeria i cliqueu a Crear estanteria.
  4. Ja heu creat la prestatgeria i podeu afegir els llibres-e que vulgueu.
  5. Per afegir un llibre a una prestatgeria heu de clicar damunt del símbol d'afegir.

Opció: Subratllat, Notes, Marcadors

Si us heu identificat podreu Subratllar contingut (Destacados):

1. Seleccioneu el text que us interessi.
  2. Clicar a Destacar.
  3. I finalment escollir el color del subratllat.

Si us heu identificat podreu afegir Notes a qualsevol part del llibre:

1. Subratllar la zona a on voleu afegir una nota.
  2. Clicar a Nota.
  3. Podeu escriure la informació i seleccionar el color de la nota.

Si us heu identificat podreu afegir Marcadors a qualsevol part del llibre:

1. Des de la pàgina que us interessi clicar damunt la icona.

Per a poder accedir a tota la informació que hem subratllat, les notes que hem afegit o anar a les pàgines que hem marcat, només hem de clicar damunt de l'apartat corresponent.

Guardar imatges

Des de la versió epub del llibre us podreu guardar i utilitzar les imatges que us interessin.
De forma automàtica us crearà una presentació amb totes les imatges que podreu utilitzar per als vostres treballs (amb l’afegit que us proporciona la cita bibliogràfica).

1. Clicar damunt de la imatge, taula, gràfic,..., que us interessi.
  2. Clicar damunt del símbol de presentació.
  3. Podem crear una presentació nova o bé afegir la imatge a una prèviament creada (només hem de clicar damunt d'ella.
  4. I clicar a Añadir.
  5. Per visualitzar el contingut de la carpeta a on heu guardat les imatges heu de clicar damunt del símbol.
  6. Clicar damunt d'Exportar i automàticament es crearà una presentació amb les imatges i la cita bibliogràfica.

Des de la versió epub en eLibrary no existeix una icona amb l'opció d'imprimir.
La impressió es realitza utilitzant l'opció Imprimir del mateix navegador (millor utilitzar Chrome)

Passos a seguir:

1. Seleccionar el text que voleu imprimir.
  2. Seleccionar Imprimir en el navegador.
  3. Seleccionar la impressora o guardar en pdf.

Només es pot imprimir un 10% al dia.

Accés

Des de qualsevol ordinador connectat a la xarxa de la UdL o des de fora del campus configurant el servidor intermedi en el vostre navegador.

Els llibres es troben catalogats i disponibles al catàleg de la Biblioteca i Documentació

Prémer: Disponible en línia

Accés a la col·lecció

• llibres plataforma eLibrary al catàleg

Visualització del document

Un cop heu accedit al llibre-e que voleu consultar:

1. Informació detallada del llibre, a més d'informació sobre els dispositius on podreu llegir el llibre.
  2. Accés al document que pot ser ePub en línia o bé PDF en línia.

Descarregar i consultar fora de línia

La plataforma eLibrary Elsevier, us permet la descàrrega del document sencer al vostre dispositiu. La descàrrega del document serà per un període de 7 dies, passat aquest text l'arxiu desapareixerà del vostre dispositiu.

Els llibres que podreu us podreu descarregar i consultar posteriorment són:

Per a fer-ho heu de seguir els següents passos:

1 i 2. Us heu de descarregar l'App d'eLibrary. L'accés a l'app la trobareu dins de la plataforma de consulta.

3. Un cop descarregat el programa, l'heu d'executar.

4. Després d'executar el programa heu d'acceptar la llicència d'ús de iPublish Central Reader.

5. En aquest moment, podeu anar a la plataforma d'eLibrary i començar el procés per a descarregar el llibre, des de l'opció "Leer fuera de línea"

6. S'obrirà una finestra per a realitzar la descàrrega.

7. Aneu a la carpeta de descàrregues i localitzareu el fitxer, clicar al damunt i s'obrirà el programa de lectura iPublish Central Reader

8. A dins trobareu informació sobre la disponibilitat d'aquest document en el vostre dispositiu i l'accés per a llegir-lo.