CINAHL (Cumulative Index of Nursing and Allied Literature)

Com gestionar les referències bibliogràfiques

La plataforma de consulta de Cinahl facilita diferents eines que et permeten gestionar les referències que siguin del teu interès.

Pots guardar la referència al teu Drive.
Pots guardar la refèrencia dins la teva carpeta personal (prèviament t'has d'identificar).
Opció per imprimir les referències, pots escollir els camps (cita, resum,..,) i el format de cita (Vancouver).
Pots enviar per correu-e les referències que t'interessin, pots escollir els camps (cita, resum,..,) i el format de cita (Vancouver).
Opció de desar les referències en un arxiu de text.
Pots obtenir la cita bibliogràfica, pots escollir entre diferents estils de citació.
Opció que genera un arxiu que et permet exportar les referències a un gestor bibliogràfic com Mendeley Reference Manager o Zotero.
Pots crear notes, pero si no estàs registrats no es guardaran.
URL permanent de la referència.

► QUÈ POTS FER AMB LES REFERÈNCIES?

Un cop has realitzat la cerca, les referències que t'interessen les pots guardar, imprimir, compartir, o bé, exportar-les.

Passos a seguir:

1.  Per guardar les referències que són del teu interès has de clicar damunt de l'icona de la carpeta.
2. A mesura que vagis guardant referències, apareixerà un requadre amb aquesta informació.
3. Si vas a l'opció Carpeta de la barra superior, accediràs a les referències que has guardat, aquesta informació es perdrà si no t'has identificat prèviament.
4. Un cop dins de la carpeta, podràs localitzar les opcions per imprimir, guardar, compartir o exportar les referències guardades.
5. Si vols guardar les referències en el teu espai personal, t'has d'identificar a Entrar en Mi EBCSOhost.

► COM IMPORTAR LES REFERÈNCIES A UN GESTOR BIBLIOGRÀFIC

Per gestionar la bibliografia del teu treball, et recomanem la utilització d'un gestor bibliogràfic com pot ser Mendeley Reference Manager o bé Zotero.

Per incorporar les referències al gestor bibliogràfic Mendeley, pots exportar les referències a un fitxer en format RIS, o bé, utilitzar el complement Mendeley Web Importer.

I posteriorment importar l'arxiu, que has guardat a l'escriptori, des de Mendeley.

En el cas d'utilitzar Zotero, en el moment que t'interessi una o més referències, pots generar un arxiu en format RIS, o bé, tenir instal·lar el complement Zotero Connector en el navegador.

Des de la pàgina de resultats, has de clicar la icona de Zotero del navegador i s'obrirà una finestra amb les referències, només has de clicar les que siguin del teu interès i, automàticament, s'afegiran al teu compte del gestor bibliogràfic Zotero.

Pots consultar el funcionament d'aquests gestors bibliogràfics a les següents biblioguies: