Skip to Main Content

Projecte docent: Com utilitzar CINAHL

Què són les alertes bibliogràfiques?

Els recursos d'informació com les bases de dades, permeten subscriure's als seus serveis personalitzats:

  • Alertes de sumaris de publicacions: envia una notificació al correu electrònic quan es publica un nou número de revista.
  • Alertes de cerques: permet tornar a executar una cerca prèviament guardada a una base de dades en concret i es pot rebre al correu de manera periòdica, nou contingut publicat i que coincideixi amb els criteris de la cerca guardada.

Més informació sobre aquest tema a la biblioguia Com mantenir-se actualitzat en informació científica

 

Per crear una alerta o guardar els resultats de les teves cerques, prèviament has de crear un registre a Cinahl.

Si no, en tancar la sessió, es perdrà tota la informació que has guardat. Més informació.

Alertes

Si vols rebre informació sobre els nous documents incorporats a la base de dades, relacionats amb una matèria del teu interès, has de crear una alerta bibliogràfica.

Per això, ves a l'Historial de cerca, que és on apareixen les cerques que has realitzat durant la sessió i t'ofereix la possibilitat de guardar les del teu interès i, a més, crear alertes d'aquestes cerques.

Per guardar una cerca realitzada:
  • Executa la cerca.
  • Localitza-la a l'apartat de l'historial  (l'has de seleccionar).
  • Clica a Guardar búsquedas/alertas.
  • Has d'estar registrats per poder fer aquesta acció.

Un cop accedeixes a la pantalla per guardar la cerca seleccionada:

  • Omple les dades que et demana:
    • nom de la cerca.
    • descripció (opcional).
    • base de dades que estàs consultant.
    • indicar si la cerca que guardes es permanent o provisional.
    • clicar a guardar.
  • Et mostrarà la cerca guardada dins del teu espai personal.

Per configurar l'alerta d'una cerca per correu-e:

Cinahl et permet configurar una alerta per correu-e.

  1. Localitza la cerca que t'interessi a l'historial de cerques.
  2. Clica a Guardar búsquedas/Alertas.
  3. Et demanarà que t'identifiquis (si prèviament no ho has fet).
  4. Emplena les dades del formulari:
    • nom de la cerca.
    • descripció (opcional).
    • base de dades que estàs consultant.
    • clicar a guardar.
  5. Indica l'adreça de correu-e on vols rebre les notificacions.
  6. Pots configurar la freqüència, el format dels resultats i el periode cronològic.
  7. I clica a Guardar.

Per configurar l'alerta d'una cerca per RSS:

Si, en lloc de rebre les alertes per mitjà del correu electrònic, vols gestionar-les per mitjà d'un agregador de canals o fonts RSS (Really Simple Syndication), localitza la cerca dins l'Historial de cerques:

  1. Clica el símbol RSS.
  2. Et demanarà que ens identifiquem (si prèviament no ho has fet).
  3. Pots configurar la freqüència i el format dels resultats.
  4. I copia l'enllaç que et facilita.

Per activar l'alerta de sumari:

  1. Busca la publicació de la qual t'interessa rebre l'alerta de sumari.
  2. Clica damunt del símbol RSS.
  3. Per crear l'alerta via:
    • correu-e, has d'estar previament registrats.
    • RSS Feed, no cal estar registrats, només has de copiar l'enllaç i agregar-lo a un lector de notícies RSS com per exemple Feedly.
  4. Rebràs periòdicament un correu amb el sumari de l'últim número publicat.

 

Modificació de les alertes guardardes

Cinahl permet modificar posteriorment una alerta creada. Per això, has d'anar a l'opció Carpeta de la barra superior i localitzar, dins de l'espai Mi Carpeta, l'alerta que vols modificar.

 

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons