Skip to Main Content

HUAV 2.- Zotero, el teu aliat en la redacció dels teus treballs d'investigació (MATERIALS)

BLOC 2 - COM IMPORTAR REFERÈNCIES I DOCUMENTS

 

Quan realitzem una cerca d'informació, ja sigui en una base de dades, en un catàleg o per internet, localitzem referències (documents, webs, etc.) que són del nostre interès.

Com podem guardar aquesta informació?, una opció és boli i paper on apuntar les dades del document, amb el perill de perdre aquesta informació; una altra en el cas de documents és descarregar el pdf i guardar-lo en algun racó del nostre ordinador.

Però utilitzant un gestor bibliogràfic com Zotero, veurem les diferents opcions que ens proporciona per tal d'importar (guardar) aquesta informació, és a dir, dades bibliogràfiques + el document en un mateix lloc (la nostra pròpia biblioteca) i que serà accessible des de qualsevol ordinador.

 

  En aquest  segon bloc  del curs, veurem les diferents opcions que Zotero ens facilita per dur a terme aquesta feina, des de la manual, és a dir, introduir nosaltres mateixos les dades de la referència, fent servir un identificador com pot ser el DOI, PMID, etc., si tenim un volum elevat de referències la millor opció seria la creació d'un fitxer. Fins l'opció automàtica utilitzant el plugin de Zotero Connector (que ja ens vam instal·lar en el bloc 1).

A més un cop hem afegit les referències dins el nostre Zotero, podem fer una sèrie d'accions que ens permetrà afegir valor al nostre contingut, con per exemple el crear notes i evitar utilitzar en els nostres treballs articles que hagin estat retirats.

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons