Skip to Main Content

Revista ARTS: de Ponent al món: Portades, portades, portades 28/46

Arts 28

    

Resultat d'imatges de revista Arts 28 belles arts   Mireia Salvia

   Segurament, 300 anys ja són massa anys perquè encara haguem de recordar una derrota, però és molt difícil oblidar quan d’aquella tardor fatídica de 1707 encara en patim les conseqüències. La bretxa oberta a la muralla de Lleida ara fa tres segles ha esdevingut esvoranc per a les infraestructures de Catalunya, forat per a la butxaca del contribuent, pou per al dèficit fiscal del país, badadura per on, des de ponent enllà, ens arriben eixordadors insults i episcopalianes acusacions, trau per on es perden les promeses d’un Estat que no escolta i desguàs per on s’ha escolat l’esperança de futur: el nou Estatut.

   Des d’Arts ens hem volgut afegir a la commemoració del setge i la caiguda de Lleida perquè som conscients que difícilment podem entendre la realitat que avui ens ha tocat viure -la nostra realitat social però també cultural i artística- sense comprendre que Lleida, Catalunya, i per extensió els Països Catalans, encara no han recuperat la sobirania que des d’Almansa, passant per Lleida, ens va ser furtada l’11 de setembre de 1714.

enllaç revista

Arts29

Resultat d'imatges de revista Arts 29 belles artsJordi Adrià

enllaç revista

Arts33

     ThumbnailNúelia Tardiu

enllaç revista

Arts36

 Resultat d'imatges de Arts 36 portada belles arts revistaToni Oliva

enllaç revista

Arts39

 Resultat d'imatges de Arts 39 portada belles arts revistaOliver Villas

enllaç revista

Arts42

 Resultat d'imatges de Arts 42 portada belles arts revista   enllaç revista

Arts45

Resultat d'imatges de Arts 45 portada belles arts revistaRafa Ariño

enllaç revista

Arts30/31

                                                                                         

Resultat d'imatges de revista Arts 30-31 belles arts   Elba Romero

   (...) Ho han dit les llumeneres més clarividents del planeta: estem vivint una “crisi del sistema capitalista”. Ja està, ja ho tenim arreglat, no cal pensar-hi més; així, de patac, en bloc, de la manera més matussera i maldestra que som capaços; la diagnosi és contundent i absoluta: les llumeneres més clarividents del planeta ens han dit que vivim una crisi del sistema capitalista. Raonem amb la mateixa subtilesa i finor que una formigonera, la nostra capacitat analítica té la mateixa precisió que la moneda de Zimbabwe, evacuem “raons” anorèctiques i ens sentim afartats d’una satisfacció de cotó fluix i formol. Ionquis de la mandra més perniciosa, evitem el rigor i defugim l’esforç perquè hem desertat de l’aventura del saber: conèixer és avorrit. (...)

enllaç revista

Arts34

      Resultat d'imatges de Arts 34 portada belles arts revista   Marta Benavides

enllaç revista

Arts38

 Resultat d'imatges de Arts 38 portada belles arts revista   Dominique Viet

enllaç revista

Arts40

     Resultat d'imatges de Arts 40 portada belles arts revista   Marta Bisbal

enllaç revista

Arts44

  Resultat d'imatges de Arts 44 portada belles arts revista   Enric Garrido

enllaç revista

   L’infaust 11 de desembre de 2017 serà un d’aquells dies que haurà de romandre gravat amb foc a la ment dels lleidatans i de tots els catalans. Aquell dia, de matinada, la Guàrdia Civil irrompia al Museu de Lleida per confiscar les obres d’art de Sixena que es troben en litigi des de fa uns anys. (...) Aquell dia tots plegats vam assistir a la materialització extrema de la indignitat. Era el primer cop en la història de la museologia mundial que un cos policial assaltava un museu per una disputa al voltant d’unes obres d’art. Innombrables vehicles plens de guàrdies civils. Un helicòpter sobrevolant les instal·lacions. Tots els carrers adjacents al museu tallats pels Mossos en el marc d’un operatiu volgudament exagerat. I la setantena de guàrdies civils, abillats com si es disposessin a entrar a la casa del cap d’un càrtel de la droga, van prendre el museu. La viva imatge de la desmesura de l’Estat espanyol. (...) Queda clar que es buscava aquesta imatge de dominació i submissió. Un “aquí mano jo, i tu a creure”. Un a por ellos cultural.

   La història de les obres d’art de Sixena és la història de la Corona d’Aragó. És la història de la Corona Catalanoaragonesa, una denominació que a l’Aragó fa saltar tots els ressorts del nacionalisme espanyol més ranci i tronat, com s’ha pogut veure aquests dies amb la retirada, per part del govern autonòmic, de diversos llibres de text que l’empraven. Ai las! Sempre la història. Sixena és la història de les diferències seculars, sempre latents, que han enfrontat Aragó i Catalunya. És la història de la negació continuada, de la Guerra Civil perpetuada i la culpabilització eterna. Dels odis atàvics que van ressorgint de la tomba del passat. Com diu el periodista Francesc Canosa, Sixena és Twin Peaks, on res és el que sembla.

Arts32

Resultat d'imatges de revista Arts 32 belles artsTere Guerre

enllaç revista

Arts35

Resultat d'imatges de Arts 35 portada belles arts revistaAnna Isan

enllaç revista

Arts37

Resultat d'imatges de Arts 37 portada belles arts revistaGala Oró

enllaç revista

Arts41

 Resultat d'imatges de Arts 41 portada belles arts revistaMarc Castelló

enllaç revista

Arts43

  Resultat d'imatges de Arts 43 portada belles arts revista   enllaç revista

Arts46

Resultat d'imatges de Arts 46 portada belles arts revistaAnna Llovera

enllaç revista

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons