Recursos per a la docència en l'àmbit de les enginyeries (Campus d'Igualada)

SESSIONS DE FORMACIÓ

undefined

Oferim cursos i activitats formatives adreçades a la comunitat universitària. Aquestes activitats formatives les imparteix el personal de les biblioteques de manera presencial, semipresencial  i en línia. Es combinen les sessions expositives amb les activitats pràctiques.

Font imatge: Freepik

Aquestes activitats us permetran:

• Conèixer els serveis i recursos de les biblioteques
  • Adquirir habilitats en competències informacionals
  • Aprendre a localitzar la informació més idònia i a utilitzar-la de manera més efectiva

Tipologia de cursos i d'activitats formatives

• Sessions d'acollida: adreçades a estudiants de nou ingrés, l'objectiu és donar a conèixer les biblioteques i els serveis i recursos que s'ofereixen.
  • Cursos de formació i activitats formatives: adreçats a estudiants de grau i postgrau, tenen com a objectiu que els estudiants puguin adquirir les habilitats i les competències necessàries per localitzar, reconèixer i avaluar la informació més idònia i utilitzar-la de la manera més efectiva.
  • Matèria transversal: adreçada a estudiants de grau i postgrau, té com a objectiu facilitar coneixements, habilitats i conductes que permetin als estudiants​ trobar, organitzar, avaluar i utilitzar informació pertinent per als seus treballs acadèmics.
  • Sessions de col·laboració: adreçades a estudiants de grau i postgrau, es realitzen en estreta col·laboració amb el professorat responsable de les diferents assignatures amb l'objectiu de donar a conèixer els recursos i serveis d'informació més adients per cada una de les titulacions.
  • Cursos de formació del professorat universitari: adreçats al PDI, té com a objectiu facilitar l'activitat de recerca del professorat i dels investigadors.
  • Assessoraments: adreçat a la comunitat universitària. L'objectiu és resoldre dubtes puntuals i proporcionar més informació sobre determinats serveis i recursos. (Més informació)

La biblioteca realitza activitats formatives en col·laboració amb el professorat.

Font imatge: Freepik

Accions

El contingut de les activitats formatives s'adaptaran a les necessitats del professor i al contingut de l'assignatura.

En general que els alumnes sàpiguen:

• Identificar la necessitat d’informació
  • Plantejar les estratègies efectives per buscar i localitzar informació
  • Analitzar i avaluar els resultats obtinguts
  • Recuperar els documents més adients
  • Comunicar adequadament els resultats en els quals s'està treballant
  • Respectar els drets d’autor i la propietat intel·lectual dels documents consultats per no incórrer en plagi

Específica:

• Consultar bases de dades específiques (Web of Science, Scopus, AenorPlus, ACM, Econlit, ...)
  • Utilitzar el gestor bibliogràfic Mendeley
  • Conèixer que és l'accés obert a la producció científica
  • Conèixer que es necessita abans de publicar

Objectiu

Que els estudiants adquireixin les competències informacionals que tenen com a objectiu facilitar les habilitats, aptituds i coneixements dels seus estudiants a l’hora de cercar informació, localitzar-la, avaluar-la i seleccionar-la.

Quan

Les activitats formatives es realitzaran dins d'un horari acordat amb el docent, de manera presencial o virtual (en el cas que sigui possible).

Com

Si voleu més informació podeu enviar un correu-e a la Biblioteca de Pla de la Massa-Igualada (bid.igualada@udl.cat), i elaborarem una formació a mida a les vostres necessitats.