Història

En aquesta guia podreu trobar tota una sèrie de recursos de l'àmbit d'història que us poden ser d'utilitat a l'hora de cursar els vostres estudis i també per realitzar els vostres treballs acadèmics.

Recomanacions

• Cerqueu les paraules del tema (català, castellà, anglès...)
  • Eviteu articles i conjuncions
  • Utilitzeu sinònims i variants de les paraules
  • No poseu moltes paraules; no recuperarà res (silenci)
  • Eviteu termes molt generals (per ex.: economia): recuperarà massa (soroll)
  • Quan trobeu algun document que us interessi, us podeu fixar en les matèries que té assignades, us poden ser d'ajuda en posteriors cerques
  • Si necessiteu un tipus de document en concret, teniu l'apartat "Format" per especificar si voleu llibre, revista, tesis, etc.

El CercaTot és una eina de cerca i descobriment de recursos bibliogràfics de la Unitat de Biblioteca i Documentació de la UdL. Permet fer cerques globals des d'un únic punt en els recursos propis i en una gran quantitat de recursos externs, molts a text complet. També informa de la disponibilitat i localització dels documents, i permet accedir a El Meu Compte per tal de gestionar préstecs, renovacions, reserves, etc.

Un cop tingueu els resultats de la consulta, des de l'apartat Tipus de recurs i Disponibilitat podeu limitar pel tipus de document: llibrellibre en línia, etc.

Si no els trobeu disponibles a les biblioteques de la UdL, podeu cercar-los al Catàleg Col·lectiu de les Universitat Catalanes.

Des de l'apartat Revistes electròniques de la pàgina de Biblioteca i Documentació podeu accedir a les revistes en format electrònic que la biblioteca té subscrites.

Podreu cercar per títol o per ISSN. També podeu usar l'opció Revistes per categoria per cercar revistes per categoria

Accedir als recursos des de casa

Podràs accedir als recursos electrònics establint una connexió VPN. Aquesta connexió s'estableix entre el dispositiu amb el que estàs treballant remotament i el servei de VPN de la UdL de forma segura. Això permet que els dispositius que es connectin a la VPN puguin accedir als serveis TIC interns de la UdL de la mateixa forma que ho farien si estiguessin connectats a la xarxa de la universitat.

Accés a la configuració de la VPN de la Universitat de Lleida (Forticlient)