Has de tenir en compte que pots accedir a informació de diferent tipologia (llibres, articles de revistes científiques, professionals o divulgatives, congressos, estadístiques, directoris, bases de dades, tesis doctorals, vídeos, pàgines personals, informes, assajos, informació comercial, opinions ...), amb diferents nivells de qualitat i fiabilitat i elaborada amb finalitats diverses (informar, vendre, generar un estat d'opinió, convèncer, presentar un punt de vista ...).
L'avaluació de la informació que localitzis, tant al web (preferiblement a través de directoris i cercadors acadèmics), com a través dels recursos d'informació que facilita la biblioteca (bases de dades, portals de revistes electròniques, catàleg ...), t'ajudarà a seleccionar els documents de més qualitat i fiabilitat per al teu treball acadèmic.
Com ja s'ha comentat, Internet ha esdevingut un espai obert a la lliure comunicació de tota classe d’informació. Hi conviuen recursos d'informació valuosos i fiables, preparats amb rigor i dignes de crèdit, amb altres recursos que no ho són. Recursos que no hi ha ningú que controli, filtri o supervisi allò que transmeten. Per tant, cal seleccionar la informació que s'ha recuperat per tal de garantir, d'una banda, la seva qualitat i la seva fiabilitat i, de l'altra, la seva utilitat, és a dir, la seva adequació a les teves necessitat d'informació.
En aquest apartat trobaràs una selecció de criteris que t'ajudaran a fer l’avaluació de:
A mode de resum seria:

Font: Universidad de Alicante. Cómo evaluar la información encontrada.
