It looks like you're using Internet Explorer 11 or older. This website works best with modern browsers such as the latest versions of Chrome, Firefox, Safari, and Edge. If you continue with this browser, you may see unexpected results.

Deconstruïnt la construcció: un tast d'arquitectura: Creant Estructures

Álvaro Siza y la arquitectura universitaria

"... M’interessa la fragmentació com una reacció davant la complexitat del programa, per oposició a la proposta d’un sistema autosuficient."

(Luis Carratalá. Arquitecte)

... L’eliminació del que és superficial.

... La valoració del que és essencial.

(Antonio Escario. Arquitecte)

... la tradició és una desafiament a la innovació.

(Álvaro Siza. Arquitecte)

El Gros de l'obra : uns apunts de construcció

El gros de l’obra és el conjunt d’elements i materials que constitueixen la part majoritària de la construcció.

"...s’excavarà fins a trobar terreny ferm, si és possible arribar-hi, enfonsant-s’hi tot el que sigui necessari i proporcionadament a la mida de la construcció, però fent que el fonaments tinguin un gruix més gran que el de les parets que s’aixecaran d’ells (...)"

(Vitruvi. Fonaments fortificacions romanes)

Campus : 10 anys d'arquitectura universitària a Catalunya

"El creixement universitari dels anys 60 i 70 van obligar a fer moltes improvisacions i a aportar solucions poc interessant des del punt de vista constructiu, amb el resultat, moltes vegades, d’un amuntegament de peces sobre el terreny sense una visió de conjunt i sense cap ànim de crear espais de relació i de comunicació."

(Joan Albaigés i Riera)