ORCID

Què és ORCID?

ORCID (Open Researcher and Contributor ID). Proporciona un identificador únic i permanent per a cada investigador, per tal d'evitar errors i duplicitats en els noms dels autors, a l'hora d'identificar la seva producció científica.

Aquest número, que és acceptat internacionalment, impedeix les confusions dels noms personals i afavoreix la recuperació més completa de la producció atribuïble a un únic autor.

Permet enllaçar altres perfils personals (ResearcherID, Scopus ID, My Citations Google Scholar, etc.). L'ORCID és recomanable en el registre de l'aplicació del GREC (gestió de la recerca) i obligatori pel Portal de Recerca de Catalunya.

El seu objectiu es "Resoldre el problema d'ambigüitat dels noms en la investigació i les comunicacions acadèmiques mitjançant la creació d'un registre central d'identificadors únics per a investigadors individuals i un mecanisme de vinculació obert i transparent entre ORCID i altres sistemes d'identificació d'investigadors actuals".

ORCID i el Portal de la Recerca de Catalunya

L’adhesió a ORCID per part de les universitats catalanes facilita la visualització de la producció dels investigadors en el Portal de la Recerca de Catalunya, una iniciativa de la Direcció General de Recerca, en la qual CSUC i CESCA (Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya) treballen conjuntament amb les universitats participants. Aquest portal permet la consulta conjunta de la recerca generada en aquestes universitats i centres de recerca.

El Portal de la Recerca de Catalunya recol·lecta la producció de recerca dels sistemes d’informació científica de les universitats catalanes i centres CERCA per donar una visibilitat conjunta de les institucions que fan recerca, dels seus investigadors i de la seva producció científica.

Contacte

Si necessiteu ajuda per crear-vos el vostre perfil a ORCID, no dubteu a posar-vos en contacte amb la vostra biblioteca de campus.

Resultado de imagen de location icon Biblioteca Jaume Porta

Resultado de imagen de telephone icon 973 00 35 12

Resultado de imagen de e-mail icon bid.cappont@udl.cat

Resultado de imagen de location icon Biblioteca de Lletres