Skip to Main Content

Formació d'usuaris. Matèries transversals

 

FULL DE RUTA PER A LA CERCA I GESTIÓ D'INFORMACIÓ EN ADE (2 crèdits ECTS)

 

1. CONTINGUTS

La Biblioteca Jaume Porta de LLeida i la Biblioteca Pla de la Massa d'Igualada organitzen aquesta matèria transversal, amb 2 crèdits ECTS.

Una activitat formativa, en format virtual, que compren des del procés de cerca i conèixer l'ús de les principals bases de dades i recursos en l'àmbit de l'Administració i Direcció d'Empreses - ADE, fins als gestors de referències bibliogràfiques o les recomanacions per elaborar treballs acadèmics i les citacions bibliogràfiques.

2. OBJECTIUS

Objectiu general:

Facilitar coneixements, habilitats que permetin als estudiants​ trobar informació fiable i de qualitat en l'àmbit d'administració i direcció d'empresa, organitzar, avaluar i utilitzar informació pertinent per als seus treballs acadèmics.

Objectius específics:

  • Identificar i analitzar la necessitat d'informació
  • Reconèixer les fonts d'informació i analitzar la seva pertinença
  • Formular una cerca d'informació i definir-ne les estratègies
  • Valorar els resultats obtinguts seguint criteris de qualitat, fiabilitat i pertinença
  • Fer un ús ètic i legal de la informació
  • Insertar citacions i elaborar llistes de referències bibliogràfiques en estil APA
  • Organitzar i gestionar la informació utilitzant el gestor de referències bibliogràfiques Zotero

3. MÒDULS

  • Mòdul 1. Com plantejar el treball: etapes del procés de cerca
  • Mòdul 2. Com localitzar recursos d'informació en Administració i Direcció d'Empreses - ADE
  • Mòdul 3. Avaluar els resultats obtinguts
  • Mòdul 4. Ús ètic de la informació
  • Mòdul 5. Com citar i elaborar bibliogràfies: estil APA
  • Mòdul 6. Gestionar els resultats obtinguts amb Zotero
  • Mòdul 7. Redactar el treball
  • Mòdul 8. Ús de la Intel.ligència Artificial Generativa (IAG)

4. MODALITAT

L'activitat formativa es durà a terme en modalitat virtual a través del campus virtual, hi ha dues edicions:

  • Primera edició: del 6 al 27 d'octubre.
  • Segona edició: del 9 de febrer al 2 de març

5. METODOLOGIA

  • Els estudiants podran consultar autònomament els materials i els vídeos, i dur a terme les tasques sense un horari de connexió específic. 
  • L'avaluació consistirà en la realització de les activitats de cada mòdul, indicades com a obligatòries, a través del Campus Virtual. 
  • S'utilitzarà el fòrum i l'eina de missatges del Campus Virtual per a la resolució de dubtes, que serà la principal eina de comunicació entre el grup i l'equip de formació.

6. AVALUACIÓ

L'estudiantat haurà de superar (obtenir qualificació d'Apte) amb una puntuació igual o superior del 60% les activitats formatives proposades per poder obtenir els 2 crèdits ECTS.

7. CONVALIDACIÓ

Els períodes de reconeixement de matèries transversals de la Facultat de Dret, Economia i Turisme per al curs 2025-2026:

  • primer termini: del 21 al 25 de novembre de 2025
  • segon termini: del 20 al 24 de març de 2026
  • sense termini: un cop finalitzats els estudis

Només es podrà sol·licitar el reconeixement de crèdits de la Matèria Transversal fora d’aquests períodes, quan d’aquest reconeixement en depengui l’acabament dels estudis

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons