Accés obert a la producció científica

On dipositar en accés obert a la UdL?

La UdL posa a disposició el Repositori Obert UdL

• Articles i altres materials de recerca. Dipositeu articles publicats en revistes científiques a la col·lecció Recerca del Repositori Obert UdL.
  • Continguts docents. Dipositeu els materials didàctics que feu servir a les assignatures de la UdL a la col·lecció de Docència del Repositori.
  • Tesis doctorals. Dipositeu les tesis doctorals a la col·lecció Recerca del Repositori i a TDX
  • Treballs de l'estudiantat. Dipositeu els treballs de final de grau i de màster a la col·lecció Treballs de l'estudiantat UdL del Repositori Obert UdL i a Recercat.

Com dipositar un document al repositori?

Disposeu de dues opcions per dipositar un document al Repositori Obert UdL

Opció 1: Dipositar un document directament al Repositori Obert UdL:

• Accediu al repositori amb el vostre usuari i contrasenya de la UdL (LDAP) *
  • Al menú de l'esquerra seleccioneu Nou - Ítem i escolliu la col·lecció que us aparegui
  • Ompliu el formulari amb les dades de l'article i per acabar cliqueu al botò de Dipòsit.
  • La biblioteca revisarà i completarà les metadades i dispositarà l'article al Repositori Obert UdL respectant les polítiques editorials i, en cas que sigui necessari, en restringirà temporalment l'accés públic al text complet.

* La primera vegada que vulgueu dipositar al repositori haureu de contactar amb repositori@udl.cat

Opció 2: Dipositar un article a través del GREC: *

• Introduïu les dades de la vostra publicació al GREC​ i adjunteu la versió final de l'autor postprint  en format pdf.(des de "Visualitzar el registre").
  • La biblioteca ho dispositarà al Repositori Obert UdL respectant les polítiques editorials i, en cas que sigui necessari, en restringirà temporalment l'accés públic al text complet.
  • ​És visualitzarà al Portal de la Recerca de Catalunya

* A través del GREC només es poden dipositar articles.

Quina versió de l'article heu de dipositar?

• La versió final en el cas que l'article s'hagi publicat en accés obert amb una Llicència Creative Commons.
  • En el cas que l'article no s'hagi publicat en accés obert, la darrera versió que heu enviat després del procés de peer review, sense les marques de l'editorial. Aquesta versió rep noms diferents: postprint author's final draft, author accepted manuscript, accepted version, postprint, etc.

Quin format heu de dipositar?

• Els formats recomanats  per dipositar documents al repositori són: pdf, odt. doc. etc. per a text; jpg per a imatges. En la mesura que sigui possible és recomana dipositar en formats oberts que permetin la reulitizació.

Per qualsevol dubte contacteu a l'adreça repositori@udl.cat

Versions dels articles científics i accés obert